Назва цієї книги звучить інтригуюче: невже смужки можуть мати свою історію? Мішель Пастуро ствердно відповідає на це питання: їхня історія, яку він простежує аж до кінця XX століття, сповнена найнеймовірніших подій. Кожна епоха породжувала нові практики та культурні коди, постійно ускладнювалися системи значень, пов’язаних із смужками як у матеріальному, так і символічному плані. За часів Середньовіччя смугастий одяг сприймався як щось низькопробне, обурливе, а то й просто диявольське. За часів Відродження та романтизму набули поширення «правильні» смужки — знаки свят та символи свободи.
Сучасна культура сприйняла всі практики та коди попередніх епох: «диявольські» конотації (смугастий одяг в’язнів таборів смерті) або сигналізують про небезпеку (зебра та інша розмітка дорожнього руху); смужки, пов’язані з гігієною (постільні набори та спідня білизна), спортом (професійне екіпірування), грою тощо.
Семіологія смужок розглядається Пастуро насамперед у соціальному контексті і служить лише наближенням до ще не написаної енциклопедії.
Мішель Пастуро – французький історик-медієвіст, професор Практичної школи вищих досліджень у Парижі.Назва цієї книги звучить інтригуюче: невже смужки можуть мати свою історію? Мішель Пастуро ствердно відповідає на це питання: їхня історія, яку він простежує аж до кінця XX століття, сповнена найнеймовірніших подій. Кожна епоха породжувала нові практики та культурні коди, постійно ускладнювалися системи значень, пов’язаних із смужками як у матеріальному, так і символічному плані. За часів Середньовіччя смугастий одяг сприймався як щось низькопробне, обурливе, а то й просто диявольське. За часів Відродження та романтизму набули поширення «правильні» смужки — знаки свят та символи свободи.
Сучасна культура сприйняла всі практики та коди попередніх епох: «диявольські» конотації (смугастий одяг в’язнів таборів смерті) або сигналізують про небезпеку (зебра та інша розмітка дорожнього руху); смужки, пов’язані з гігієною (постільні набори та спідня білизна), спортом (професійне екіпірування), грою тощо.
Семіологія смужок розглядається Пастуро насамперед у соціальному контексті і служить лише наближенням до ще не написаної енциклопедії.
Мішель Пастуро – французький історик-медієвіст, професор Практичної школи вищих досліджень у Парижі.
2-ге видання, доповнене.
Дьявольская материя, История полосок и полосатых тканей 2-е изд, Мишель Пастуро, Теория моды, Видавництво Новое литературное обозрение.